~~Helg + Möte med Andreas Wijk :) ~~

~Tjabba~!

Nu e det helg igen :D
Sorry att jag inte blogga så mkt förra helgen men det va såå mkt som hände och jag hade inte tillgång till en data (A)
Som sagt så va jag, Felicia och Frida och en till kompis Louise och träffade Andreas Wijk!
Det va första gången jag verkligen hörde Andreas sjunga live!

Det började med att jag åkte till min kusin på lördagen för att hans sambo hade fyllt år. Väl efter festen så åkte jag hem till min farbror och där skulle jag sova över till söndagen :D
När jag skulle lägga mig på kvällen så var jag så uppspelt att jag inte riktigt kunde sova.
Vaknade flera gånger under natten. Brukar alltid göra det när jag vet att jag ska på spelning dagen innan. Vakna flera gånger och ha ont i magen.

Så vid halv ett tiden så hoppade jag på spårvagnen med Frida och vi va på väg! Vi snackade om allt möjligt och vi var jätte nervösa och så. Först och främst så visste vi inte riktigt vart vi skulle och sånt... :P
Sen så hade vi lite problem hur Felicia och Louise skulle ta oss dit ... och såklart för att vi skulle träffa Andreas :)
Jag hade panik för när vi väl va där så kom inte Louise och Felicia ... Jag och Frida stod och väntade typ i tjugo minuter eller nåt och jag hade värsta panik men det löste sig :)

Jag va orolig innan för jag ville ha en kram av Andreas... och så gick vi in och där står Andreas och pratar med några. Jag bestämde mig för att gå fram till han (Felicia och de andra ville inte men jag gick ändå :P ) så när jag började närma mig så fick han se mig och först blir han jätte förvånad och sen spricker hela ansiktet i ett leende och han säger:

Heej! :D och ger mig en kram :)
Blev så glad ! Vi började prata och han frågade vad jag gjorde där och han tackade för godiset och allt från förra gången vi sågs och så lite annat :)
Sen så sa han typ aja men vi snackar lite mer senare ... och jag gick till de andra som hade satt sig ner . (Det va en slags kyrka vi va i)
De frågade vad vi snackade om och jag berättade ... bara det gjorde mig glad :)
Sen så började allt och det va fler som sjöng och det va typ gudstjänst och så... sen i slutet så va det dags för Andreas och sjunga :)
Han sjöng två låtar första : Where is the love och någon mer som jag har gått och undrat vad den heter hela veckan men inte kommit på vad den heter :P
Ska nog fråga Andreas det sen :)

Han sjöng och ni ska bara veta hur otroligt han sjöng! Spelade in när han sjöng. Satt där och bara njöt.
Senare när det va slut så gick vi fram till Andreas igen ... Vi gav honom var sin ros som vi hade köpt innan och han blev jätte glad :D
Och så fick jag en till kram :D
Sen stod vi och pratade en stund med han :D Om lite allt möjligt :)
Haha vi till och med pratade om vädret :P
Han sa även att vi va galna :P
Jag tog även ett kort med honom :)
Sen så tog några andra tag i honom och han skulle ta kort så vi gick lite åt sidan vi stod där och kollade lite... sen så ringde Fridas pappa och han skulle hämta oss så han fråga vart det va och så.... och skulle komma efter en liten stund. Vi stod och pratade och bestämde oss för lite saker vi skulle säga till Andreas och fråga och så.
Sen så gick vi fram till honom... och sa typ:

L: Andreas!
A: Ja.?
L: Vi ska gå nu så hejdå
A: Ahaa okej hejdå tack för att ni kom
Fr och Fe: Hejdå
*Andreas ger oss var sin kram*
L: Tack för att du tar din tid och förlåt att vi e jobbiga
A: eh.. nej då! Ofta ni e jobbiga
L: Det betyder jätte mkt att du tar din tid
A: tack själva att ni tar er tid och åker och kollar på mig
*kramar oss återigen :D*
Medans han kramar Felicia och Frida så säger jag:
L: Jag brukar vara väldigt blyg och allt med att gå fram till dig har betytt jätte mkt och det har hjälpt mig att prata mer.. så tack :)
A: Awww.... så fin du e ... kom här :)
*och ger mig en femte kram för dagen :D *

Vi säger hejdå och vi går :)

Vi sitter utanför och pratar lite och så... sen så sitter vi och väntar på fridas pappa som kom efter en stund...
Vi gick mot busshållplatserna och då ser vi hur Andreas går med sina kompisar och han håller i de tre rosorna vi gav honom. Han ser oss och vinkar glatt till oss genom spårvagnen som stod där.
Han tar rosorna mot några av sina kompisar och visar upp de och peckar mot oss... och ler :)

Sedan åker vi mot centralen...Jag och Felle missade bussen precis! Vi träffade på min moster och vi gick och fika. Jag hade inte ätit nåt sen tolv och då va det bara en bulle och en kaka och klockan va då vid fyra men jag ändå inte så hungrig men jag åt nåt ändå... för jag visste att jag va hungrig men va inte riktigt där för att känna det typ... om nån fattar vad ja menar :P 

Vi tog bussen sen en timma efter :)


Det va min söndag ! En otrolig rolig dag! Orkar inte gå på ännu mer detaljer men det räcker nog ändå :P
Asso dagen va så otroligt bra ... kunde nog inte gå så mkt bättre!
Tack alla som gjorde den så otroligt bra!



Innan Andreas skulle sjunga så blev han "intervjuad" lite :D


Precis innan han började sjunga och introt började spelas :)




Andreas och jag :D



/// Lizel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0